Prvňáčci a jejich první dny ve škole
Letošní školní rok 2024/25 jsme otevřeli pět prvních tříd, s celkovým počtem 92 prvňáčků.
Jejich vstup do školních let započal slavnostním pasováním v tělocvičně školy, a to za přítomnosti pana ředitele Mgr. Marka Pabjana, MBA, paní zástupkyně Mgr. Vladimíry Vankové, pana zástupce Mgr. Marka Jakše a všech třídních učitelek Mgr. Evy Vlčkové (1.A), Mgr. Adély Malecové (1.B), Mgr. Vlasty Ležovičové (1.C), Mgr. Evy Oblukové (1.D), Mgr. Hany Huserové (1.E) a samozřejmě za přítomnosti rodičů, prarodičů, sourozenců a dalších přátel školy.
Postupně se žáci během září seznamují s chodem školy, již vědí, že výuka začíná a končí zvoněním, že přestávky slouží zejména k občerstvení, provedení hygieny a nachystání se na hodinu. Poznávají nejen svou paní učitelku, ale i jiné vyučující, kteří se u nich v hodinách mohou střídat. Našli si nové kamarády, a to nejen mezi svými spolužáky v rámci třídy, ale třeba i z okolních tříd či z družiny. Většina dětí navštěvuje odpolední družinu, kde se svými vychovatelkami hrají různé hry, poslouchají pohádky a věnují se různorodým činnostem.
Naši prvňáčci již pronikají do tajů matematiky - učí se počítat předměty, jejich počet zaznamenávat buď čárkou nebo číslem, řadí tyto předměty do skupin a porovnávají je. V hodinách se také věnují rytmickému řazení prvků – mezi oblíbené činnosti patří vytleskávání rytmu a jeho záznam, stavby z kostek, vytváření útvarů ze dřívek. Děti již znají čtverec a trojúhelník a vědí, jak je přeložit na polovinu, děti z bilingvních tříd je umí dokonce pojmenovat anglicky.
Kromě matematiky ve svém rozvrhu žáci najdou také český jazyk, kde se učíme poznávat první písmenka, společně je čteme s důrazem na práci s hlasem, poznáváme jejich různé grafické podoby a pak se je třeba v hodinách pracovních činností a výtvarné výchovy snažíme vymodelovat nebo jinak výtvarně ztvárnit. Dokonce došlo i na ztvárnění písmen v hodinách tělesné výchovy. Ta baví všechny děti skrze ročník a jsme rádi, pokud ji můžeme za příznivého počasí strávit venku.
Žáci zjišťují, že nejde ani tak o to, kde aktivity provádíme, ale s kým. Kamarádi jsou nade vše – i když se někdy nedaří, vědí, že si mohou požádat o pomoc nejen paní učitelku, ale i kamarády, kteří nám vždy rádi pomohou. S vědomím, že ten umí to a ten zas tohle a všichni dohromady uděláme moc, s radostí a chutí se tak posouváme vstříc dalším dobrodružstvím a poznáním.