Dramadílna Putování za Karlem IV.
Pochopit život a události v určité historické době pomáhá účinně tzv. oživlá historie (LH – Living History). Zapojují se při ní nejen sluch a zrak, ale učení probíhá také dotykem či pohybem.
Děti ze 4. B si LH vyzkoušely ve dvouhodinovém vzdělávacím programu Theatr Ludem, ve kterém si přiblížily život Karla IV. prostřednictvím metody dramatické výchovy. Dramadílny využívají pro osvojení předávaných informací zážitkové činnostní učení. Dochází přitom k rozvoji tvořivosti a sociálních dovedností jako jsou například spolupráce ve skupině nebo vzájemný respekt.
V dramatické výchově se pracuje s prostředky a postupy divadelního umění. Pozornost je zaměřena na mezilidské vztahy a jednání. Učení probíhá prostřednictvím přímého prožitku při společném řešení daného problému. Používají se metody jako hra v roli, práce s loutkou nebo improvizace.
Žáci si v průběhu dílny zahráli různé improvizované role na královském dvoře. Pracovali ve skupinách na řešení zadaného úkolu – např. předvést pomocí hry v roli středověkou výuku jazyků, stolování, tance či boje s mečem. V jiném úkolu vyráběli společný dar pro krále.
Jednotlivé aktivity si můžete prohlédnout na pořízených fotografiích z průběhu dramadílny.
Šárka Purkyňová