ROZHOVOR S PANÍ UČITELKOU PETROU MASOPUSTOVOU

29.11.2023

1. Věnujete se nějakému sportu? Jestli ano, kterému?  

 Odmalička jsem dělala sportovní gymnastiku, kde jsem vydržela 13 let. Potom jsem začala studovat tělesnou výchovu, kde jsem se učila všechny možné sporty a při studiu jsem i závodně plavala. Dnes už se ničemu závodně nevěnuji, ale už jen kvůli své práci musím být pořád aktivní. Ráda si zajdu zaplavat, na jógu, na tenis, na lyže, na výšlap nebo třeba zajezdit si na kolečkových bruslích. 

2. Kdybyste musela učit ještě jeden předmět, který byste si vybrala?  

 Byla by to Španělština. Kromě sportů mě baví také učení se novým jazykům a po necelých dvou letech strávených ve Španělsku si myslím, že už i tento jazyk celkem ovládám. 

3. Máte sourozence? Jestli ano, jaké mají zaměstnání?  

 Mám sestru, která je o deset let mladší. Teprve teď dokončila bakalářské studium na Veterinární univerzitě v Brně a chtěla by se stát fyzioterapeutkou zvířat. 

4. Existuje nějaký Váš humorný zážitek, na který nikdy nezapomenete? Pokud ano, mohla byste nám jej popsat?  

 Jednou, když jsme s holkama jely na gymnastické závody do Maďarska, přečetly jsme si špatně adresu. Maďarština je totiž trochu těžší na rozluštění. Myslely jsme si, že je to v Budapešti, ale bylo to v jiném městě. Když jsme přijely do Budapešti na uvedenou adresu, byl tam jen nějaký opuštěný sklad a několik dělníků. Trvalo nám oprvavdu dlouho, než jsme se s Maďarskými dělníky domluvily a zjistily, že máme jet o 200 km dál. 

5. Kolika jazyky se plynule domluvíte?  

 Česky, Anglicky, Španělsky. Němčinu jsem zkoušela, ale nikdy mi nešla. Mohla bych ještě dodat Slovenštinu, ale myslím, že má rodina ze Slovenska by nesouhlasila 😀  

6. Máte nějakého člověka tak ráda, že byste za něj i obětovala život? Pokud ano, o koho se jedná? 

 To je těžká otázka, ale samozřejmě bych udělala vše pro svou rodinu. Pro našeho psa (o kterém se dozvíte později v rozhovoru), bych asi taky skočila do ledového jezera, kdyby se topil. 

7. Které jsou Vaše koníčky?  

 Jak jsem psala výše, baví mě různé sportovní aktivity, například jóga nebo brusle, ale také ráda čtu. Hlavně různé detektivky a už po několikáté čtu všechny díly Harryho Pottera v angličtině. 

8. Kterou práci byste dělala, kdybyste nemohla být učitelkou?  

Ve Španělsku jsem nějakou dobu pracovala jako animátorka pro děti v hotelu, což mě bavilo. A když jsem byla mladší, tak jsem chtěla vlastnit agenturu, která pořádá dětské tábory.  

9. Kde jste se narodila a jak vzpomínáte na své dětství?  

 Narodila jsem se tady, v Ostravě.  Vzpomínám na to hezky, ale bylo to náročné. Dětství jsem v podstatě strávila v gymnastické tělocvičně. Občas jsme jezdili na chatu do Beskyd, když jsem byla menší. Tam mě to bavilo, protože jsme jezdili s tetou a mým od dva roky mladším bratrancem, se kterým jsme se jinak viděli jen párkrát do roka. 

10.  Která je vaše oblíbená země?  

 Je těžké si vybrat jednu zemi. Už jsem hodně zemí na světě navštívila a líbily se mi skoro všechny! Nádherná byla například Kostarika, kde jsem viděla naživo lenochody a tukany. Ale jelikož jsem se narodila v tehdejším Československu, mám ráda i Česko a Slovensko 😊  

11. Kdybyste se mohla setkat s někým slavným, kdo by to byl?  

Nejlepší gymnastka světa - Simone Biles. Je to holka, která to v životě neměla jednoduché. Maminka se jí vzdala a nějakou dobu byla dokonce v dětském domově. Všechno ale zvládla a dnes je to nejúspěšnější gymnastka a už má doma 7 medailí z Olympijských her! 

12. Čeho se nejvíce bojíte?  

 Určitě pavouků. Babička mě v šesti letech nechala dívat se na hororový film o pavoucích a od té doby mám arachnofobii 🙁  

13. Máte doma zvířátko? Pokud ano, které? Jestli ne, tak jaké zvíře máte nejraději?  

 Máme rodinného psa. Je to velmi zvláštní rasa - ruská barevná boloňka. Jmenuje se Miky a je to miláček. Vypadá pořád, jako štěně, ale už je mu 12 let! 

14. Který předmět jste měla nejraději na ZŠ a který předmět jste naopak neměla ráda? 

 Moc jsem nemusela fyziku, a to hlavně proto, že mi to nešlo a paní učitelka byla přísná. Nejraději jsem měla angličtinu. To mi zůstalo dodnes 😊 

Klára Jeglíková a Ella Lichnovská, 6. D