Rozhovor s panem učitelem Alešem Zástěrou

14.12.2022

1. Jak dlouho jste již učitelem?

Letos je to 30 let, co jsem se stal učitelem. Ovšem dlouho jsem neučil. K učení jsem se vrátil po dlouhé době až letos, kdy jsem nastoupil na ZŠ Kosmonautů 15.

2. Pracoval jste tedy i jinde než pracujete teď...

Ano, vlastně celou profesní kariéru jsem strávil ve výrobních firmách na různých pozicích v obchodu, nákupu a logistice.

3. Chtěl jste v dětství pracovat jako učitel? Pokud ne, jaké bylo Vaše vysněné povolání?

V dětství jsem vysněné povolání neměl. O tom, že se stanu učitelem, jsem se rozhodl až na gymnáziu někdy po třetím ročníku.

4. Máte děti? Pokud ano, studují?

Mám tři dcery. Nejmladší začala teď od září v naší škole spolu se mnou, ty starší studují na medicíně.

5. Máte domácí zvíře? Pokud ano, jak se jmenuje?

Máme už docela dlouho psa, je to rasa v českém překladu "bavlníček" a jmenuje se Kolin. Byť ho kdysi dostaly děti, tak s ním většinou chodím na procházky už jenom já.

6. Máte sourozence? Jestliže ano, čím se živí, nebo studují?

Mám mladší sestru a je zdravotní sestrou.

7. Pocházíte z Ostravy?

Ne, do regionu jsem se přiženil, původně pocházím z Břeclavi, kde jsem chodil na ZŠ a gymnázium.

8. Učíte jiné předměty než Fyziku?

Moje vystudovaná aprobace je matematika - chemie, k fyzice jsem se dostal náhodou až zde ve škole.

9. Jaký byl Váš oblíbený předmět, když jste byl dítě?

Převážně bych vyzdvihl chemii, kterou jsem si oblíbil v osmé třídě na ZŠ a provázela mne až do konce studia na vysoké škole.

10. Je něco, co byste chtěl vyzkoušet, nebo se naučit?

Je toho hodně, učit se nové věci mě vždycky bavilo.

11. Z jakého důvodu jste začal v naší škole pracovat?

Letos na jaře jsem dozrál k rozhodnutí, že po mnoha letech uzavřu jednu profesní kapitolu v korporátní sféře, která trvala více než dvě desítky let a začnu něco jiného. První volba padla jak jinak na moji původní profesi, takže jsem se rozhodl pro návrat do školství.

12. Do které země byste se chtěl jet podívat?

Nemám vysněnou zemi nebo místo, ale pokud to situace dovolí, tak bych se chtěl podívat do Londýna, Izraele a časem určitě i do vzdálenějších zemí např. v Asii.

13. Co děláte ve volném čase?

Volný čas věnuji sportu, rodině, od letošního září navíc přípravám do školy a zdokonalování angličtiny. V zimě chodím hrát hokej, rád lyžuji a v létě jezdím na kole.

14. Máte nějaký zlozvyk, kterého byste se chtěl zbavit?

Rodina si ze mne dělá srandu, že vždycky dopředu vidím, že se něco přihodí, avšak nemám v plánu se tohoto zvyku zbavit. 😊

Zpracovala: Ryšková Kristýna, 8. B