Rozhovor s Mgr. Silvií Bystřičanovou

05.12.2023

1. Jak dlouho jste již učitelkou?

V červnu jsem dokončila studium na vysoké škole, takže plně učím od září tohoto roku. Během studia jsem však působila jako lektorka individuální výuky a lektorka v jazykové škole.

2. Jaký byl váš nejoblíbenější předmět na škole a jaký naopak nejméně oblíbený?

Vždy jsem milovala český jazyk. Neměla jsem ráda matematiku a fyziku.

3. Čtete knihy? Jestli ano, jaký je váš oblíbený žánr?

Čtu knihy. Miluji "klasiky". Kromě toho mám moc ráda fantasy.

4. Máte sourozence?

Ano, mám mladší sestru. Má 20 let, studuje zubní lékařství.

5. Věříte na znamení zvěrokruhu? Jaké jste znamení?

Ve znamení zvěrokruhu příliš nevěřím. Jsem narozena ve znamení blížence.

6. Jaký předmět nejraději učíte?

Nejraději učím občanskou výchovu a český jazyk.

7. Kdy jste se narodila?

Narodila jsem se 31. května v Ostravě.

8. Jaké je vaše nejoblíbenější jídlo?

Nemám úplně nejoblíbenější jídlo. Mám ráda italskou a indickou kuchyni. Jsem vegetariánka.

9. Dělala jste v dětství nějaký sport? Jestli ano, tak jaký?

V dětství jsem chodila do tanečního kroužku. Později jsem začala jezdit na koni.

10. Chtěla jste být učitelka už od mala?

Ne. Učitelství máme sice v rodině (teta, babička), ale jako malá jsem chtěla být veterinářkou. Situace se změnila, když mi bylo 15 let. V té době jsem se rozhodla, že budu učit český jazyk.

11. Jaká byla vaše nejhorší známka na vysvědčení, když jste chodila na základní školu?

Na základní školu jsem chodila jen do 5. třídy, pak jsem přešla na víceleté gymnázium. Na 1. stupni jsem měla samé jedničky, na nižším gymnáziu (2. stupeň ZŠ) jsem měla trojky z matematiky, fyziky a chemie. Na SŠ jsem měla pravidelně dvě až čtyři čtyřky: z matematiky, fyziky, chemie či informatiky.
Tímto bych chtěla motivovat všechny žáky! Protože to, že z nějakého předmětu máte špatné známky, ještě neznamená, že nejste chytří. Výše zmíněné předměty zkrátka nebyly mou parketou. Úspěšně jsem však dostudovala gymnázium, poté i vysokou školu. Takže můj vzkaz pro vás je: nevzdávejte se, hledejte "to své"!

12. Máte nějaký zlozvyk?

Zlozvyků mám (asi jako každý) celou řadu J Jsem hodně upovídaná, musím mít všude pořádek – vše musí mít své správné místo. Neumím nic nedělat.

13. Co děláte ve volném čase? Máte nějaké koníčky?

Můj volný čas se točí kolem mých zvířat – mám koně a psa. Věnuji se jezdectví a canicrossu. Kromě toho mám ráda turistiku.

14. Hrajete na nějaký hudební nástroj? Na jaký?

Ano, umím hrát na zobcové flétny (od sopraninové po tenorovou).

15. Čeho se nejvíce bojíte?

Nejvíce se asi bojím samoty a nudy. Z takových těch běžných věcí mě napadají asi pavouci, ty moc nemusím.

16. Kdybyste musela učit ještě jeden předmět, který byste si vybrala?

Vybrala bych si asi VkZ. 

Zpracovala: Nikola Gergely, 7. D