Ranní procházka

15.06.2023

Bylo pondělí 5. 6. 2023 a jel jsem na školní výlet do Hradce nad Moravicí. Kromě naší třídy se zúčastnila i třída 8.A a několik žáků z devátých tříd.

Všichni jsme se ráno sešli na vlakovém nádraží Ostrava-Svinov, a následně jsme vyjeli vlakem do Opavy. V Opavě jsme měli chvilku rozchod, a pak si zašli na oběd. Odpoledne jsme byli u Stříbrného jezera, kde jsme se koupali nebo se šli podívat na vojenský bunkr.

Od jezera jsme jeli autobusem a následně vlakem k zámku v Hradci nad Moravicí, kde jsme si chvilku odpočinuli. Po odpočinku jsme vyrazili pěšky k areálu kempu, kde jsme měli strávit zbytek dne. Cesta nám chvilku zabrala, šli jsme totiž několik kilometrů za deště lesem a chvilkami po cestě.

Po pár hodinách jsme unavení došli do areálu, kde jsme se zabydleli v chatkách a po zbytek odpoledne jsme hráli volejbal. Večer jsme opékali špekáčky u táboráku a zpívali si písničky. A když už bylo pozdě a měli jsme jít spát, tak jsem teprve zjistil jeden problém. V chatce bylo prachu víc než je zdrávo, a to spouštělo mé alergie, a já musel smrkat každých pět minut. Těšil jsem se, až usnu a bude po problémech.

A to opravdu fungovalo, teda až do doby, kdy jsem se probudil. A to bohužel nebylo v 6:30, jak jsem plánoval, ale ve 3:45. Vzbudil mě asi ranní svit, a tím pádem jsem už ani neusnul. Asi půl hodiny jsem spotřebovával kapesníky s obavami, že mi brzy dojdou. A tak se i zanedlouho stalo. Asi v 4:20 jsem byl bez kapesníků a nezbývalo mi nic jiného než jít na záchod pro toaletní papír. Po pár minutách přemýšlení jsem zjistil, že nemám na výběr a vyšel jsem ven. A vůbec jsem toho nelitoval. Venku nebyla téměř vůbec zima, lehce pršelo, ale nikdo tam nebyl. Byla to dokonalá ranní atmosféra, a tak jsem se v 4:30 procházel asi 10 minut po areálu, dokud jsem nezačal pociťovat lehkou zimu. Tak jsem si zašel na ten záchod, vzal si do chatky toaletní papír a s dobrou náladou jsem si lehnul, a jenom do hodiny jsem zase usnul.

František Zunt, 8.D