Protidrogový vlak

13.06.2023

ako kolektiv 8. B jsme měli dne 16. 5. 2023 možnost v rámci prevence v oblasti užívaní drog navštívit tzv. Protidrogový vlak, který byl umístěn v areálu nádraží Ostrava - Svinov.

Když jsem byla v nižším ročníku druhého stupně, chtěla mě vzít do tohoto vlaku má maminka. Vždy jsem návštěvu Revolution train odmítala, protože jsem si nedokázala představit, jak taková návštěva proběhne.

Když přišla možnost se zážitkovou formou seznámit s nebezpečím drogové závislosti v rámci vyučování, byla jsem velmi ráda, že to můžu zažít na vlastní kůži. Projekt mě nesmírně pozitivně překvapil, ba až nadchnul. V rámci putování vlakem, který se skládal z několika zajímavých vagonů, jsme mohli projít drogové doupě, bar nebo třeba policejní stanici. Ve vlaku jsme také viděli vězení nebo místo po autonehodě, kde se ukazuje, jak dopadne člověk, který pod vlivem drog sedne za volat a zabije při nehodě spolujezdce. Prohlídka vlaku ve mně vyvolaly emoce, které mi někdy způsobily husí kůži. Některé vagony působily opravdu reálně – všechny smysly byly dokonale zapojeny, zejména ve vagonu, který připomínal doupě narkomanů. 

Závěrem naší prohlídky jsme navštívili vůz, kde se nacházel strom života, který měl zobrazovat různé možnosti životních cest a chce hlavně mladým lidem ukázat, že každý si může vybrat tu svou správnou cestu.

Prohlídka protidrogového vlaku je vhodná pro děti i dospělé, proto bych ji doporučila všem, kteří mají rádi akční projekty, kde je navíc možnost se něco nového dozvědět. Mě osobně prohlídka velmi bavila. Touto formou učení si žáci informace lépe zapamatují a také se jim lépe problematika užívání drog přiblíží.  

Zpracovala: Viktorie Stachovská, 8. B