NHL 22 – recenze

16.05.2023

Herní NHL je hokejová série, která započala už v roce 1991.

NHL 22 je druhá nejnovější hra z této série.

Můžete si v ní vybrat z 5 on-line režimů a 9 režimů off-line, čímž se však od předcházející NHL 21 zase tak moc neliší. Ze všech 14 herních režimů, ze kterých není nejtěžší úkol si vybrat vašeho favorita, mě nejvíce zaujal režim "Be a pro", ve kterém si nejdříve vytvoříte vlastního hokejistu a následně si ho dáte buďto do týmu v americké juniorské lize, americké NHL nebo také evropské hokejové play-off, kde se nachází také české týmy, jako například Oceláři Třinec. Od minulého roku přibyla do evropské play-off také Mladá Boleslav. Pokud si přímo nevyberete tým NHL, budete po dvou či více zápasech draftovaný do NHL, kde se se svým týmem budete prát o Stanley Cup. Za velkou výhodu považuji to, že nemusíte dokončit celé play-off v Evropě, ale stačí vám pouze uvedené dva zápasy. Postupně vylepšujete dovednosti a schopnosti svého hráče z bodů X-factor.

Během vaší hokejové hráčské kariéry musíte pracovat také na své osobní značce. Média vám zadávají různé úkoly, které jsou na začátku kariéry dost těžké, ovšem postupem času vám budou připadat lehčí. Dále pak musíte myslet také na vedení a své spoluhráče, kteří u vás budou mít také nastavenou míru obliby. Jestliže budete dobří, určitě vás vedení nenechá bez odměny a kromě vaší smlouvy budete dostávat peníze také z bonusů. Za peníze si můžete kupovat výhody, ať už dočasné či neomezené. Od minulého roku se toho ve hře, kromě grafiky příliš nezměnilo, vlastně ani nebylo moc co měnit. Grafika je sice lepší, ale stále to není ono - hráči jako David Pastrňák a jiní nevypadají vůbec přesvědčivě.

Pevně doufám, že nejnovější série NHL 23 bude graficky povedenější a lépe vykreslí hlavně detaily obličeje jednotlivých hráčů. Celkově v NHL 22 ve srovnání s původní verzí moc změn není. V jiných hrách od stejných tvůrců je vývojový progres mnohem znatelnější.

Adam Pavelka, 9. A

(foto – viz níže)