FC Ostrava-Jih

09.12.2021

FC Ostrava-Jih je moravský fotbalový klub založený roku 1957 pod názvem ZSJ Ocel NHKG Ostrava. Dnešním předsedou klubu je pan Pytlík. V minulosti se klub dostal 7x do druhé nejvyšší soutěže.

Fotbal hraji v tomto klubu od roku 2014. Tento sport jsem hrál již jako malý ve školce, a proto jsem se rozhodl vstoupit do fotbalového klubu, kde bych se mohl fotbalově dále zlepšovat. Nejdříve jsem byl asi 2 roky ve starší kategorii a poté jsem se přidal ke své věkové skupině. Zpočátku bylo velmi těžké dostat se mezi starší kluky, kteří již měli zkušenosti s klubovým fotbalem, ale nebyl jsem jediný a to mi hodně pomohlo. Na mém prvním turnaji v  Polance jsme skončili poslední, ale to mě neodradilo dále hrát a trénovat. V tomto turnaji jsem si také zachytal, ale do brány mě to nikdy příliš nelákalo. Následujícími turnaji jsem se už jen zlepšoval a fotbal mě bavil čím dál víc. Vždy jsem se cítil nejlépe v roli útočníka, přestože mě trenéři občas zkoušeli nasazovat i jako obránce nebo do středu hřiště.

V tuto chvíli hraji v kategorii 2008-07 starších žáků. Zde se nám podařilo v krajské lize, která skončila na konci listopadu roku 2021, vybojovat 3. místo v  tabulce.

  • Znak FC Ostrava-Jih

Mezi největší úspěchy mé kategorie patří 11. místo na mezinárodním turnaji Landek Cup, kde jsme změřili síly třeba s prvoligovou Olomoucí, kterou jsme i porazili, nebo s Ukrajinským Lvovem, se kterým jsme remizovali. Mezi další české známé týmy, které jsme také mohli potkat, patřila například pražská Sparta, Viktoria Plzeň nebo ostravský prvoligový tým Baník Ostrava.

Náš nejbližší turnaj Bospor Cup se bude konat na konci ledna roku 2022.


Adam Pavelka, 8. A