ERASMUS - ŠPANĚLSKO 2023 (TORREVIEJA)

19.10.2023

V pátek 15. září jsme odletěli s paní učitelkou Buroňovou a panem učitelem Zdařilem z letiště v Krakowě do Alicante na jihu Španělska. Z Alicante jsme se přesunuli autobusem do Torrevieji, kde si nás vyzvedly hostitelské rodiny, s kterými jsme strávili zbytek dne.

V sobotu dopoledne jsme šli všichni na pláž k moři a odpoledne jsme se zastavili v obchodním centru.

Neděli každý prožil jinak, třeba já jsem byl u moře a na bazéně.

V pondělí ráno jsme šli k solnému jezeru, kolem kterého se vyskytují vzácné druhy živočichů. Viděli jsme tam např. plameňáka a také jsme tam hráli hry. Odpoledne jsme si s učiteli prošli centrum města.

V úterý jsme si prohlédli školu a společně s výtvarnou třídou jsme na zeď u školní kantýny nakreslili obraz. Na ten se můžete podívat na jedné z fotografií přiložené k tomuto článku. V jejich škole je každá třída úplně stejná s výjimkou tříd pro speciální předměty, jako je třeba výtvarná učebna, IT učebna, atd.

Co ale musím ocenit, to je školní kantýna, kde si žáci mohou dát cokoliv od pití přes dobré jídlo - měli tam např. výborný zapečený rohlík se šunkou 😊. Ve Španělsku se neobědvá ve školní jídelně, ale doma, a to o dost později, mezi 14. a 16. hodinou. A hned po obědě je asi 2 hodiny siesta (většina lidí v té době spí).

V odpoledních hodinách jsme jeli na výlet do sousedního města Guadalmar, podívat se na zříceninu středověkého hradu. Prohlídka byla zbytečně dlouhá a moc mě nebavila.

Další den jsme navštívili město Cartagena, kde se nachází staré římské divadlo, které bylo objeveno v až roce 1988, protože bylo skryto pod spoustou novějších staveb. V muzeu u divadla byly vystaveny různé staré předměty, např. sošky a dobové nádobí.

Odpoledne jsme si všichni společně i s učiteli vyzkoušeli dračí lodě - zazávodili jsme na nich. Den jsme zakončili společným posezením v kavárně.

Ve čtvrtek jsme ve škole absolvovali přednášku o těžbě soli z vody a o plameňácích z okolí města a poté jsme dostali dárek v podobě solného válečku. Po ukončení přednášky jsme jeli vláčkem k růžovému solnému jezeru, kde se těží sůl. Jezero je zabarveno do růžova díky výskytu bakterií. Tyto bakterie mají v oblibě plameňáci, a proto jsou tam "prý" zastoupeni v hojném počtu - my jsme viděli jednoho 😊. Poté nás vláček odvezl zpátky ke škole, kde jsme se už rozloučili se studenty, u kterých jsme byli ubytováni.

Jeli jsme do Alicante na apartmány. Tam si zašli na oběd a poslední nákupy a pak už jsme jenom odpočívali. V pátek jsme vstali už ve 3 hodiny ráno a rychle jsme vyrazili na letiště. V 10 hodin jsme doletěli do Pardubic a tam jsme přestoupili na vlak do Ostravy, kterým jsme bez problémů dojeli domů.

Cesta do Španělska
Malba vytvořená společně se španělskými studenty
LA BELLA LOLA - socha ženy, která šla každý den čekat na příjezd svého manžela, jenž ztroskotal se svým rybářským člunem
Cartagena - staré římské divadlo
Celá skupina Erasmu v solných dolech.